Autobusová linka 113 nyní zajíždí až do Točné

Jedna z vůbec nejstarších pražských autobusových linek hromadné dopravy, provozovaná pod číslem 113, sloužící v jižním sektoru hlavního města několika generacím již téměř devadesát let, prodloužila svou trasu.

Bez ohledu na proměnu komunikační sítě, plošné rozšíření katastrálního území Prahy nebo změnu funkčního využití dané oblasti, jež mělo podobu nové, rozsáhlé výstavby velkokapacitních obytných celků, se vedení linky během celé její provozní doby změnilo pouze minimálně, a všechny její současné i bývalé podoby se doposud držely letité osy Kačerov – Krč – Písnice.

Od 11. 12. 2016 však nastaly dílčí změny a linka 113 nyní zajíždí až do Točné. Točná, tak bude mít přímé spojení s metrem C Kačerov, a to prodloužením vybraných spojů linky 113, namísto zrušené linky 173. Dočkaly se také i nedaleké Cholupice.

Obyvatelé obou dříve samostatných obcí, Libuše i Písnice, se prvního spojení veřejnou dopravou dočkali poměrně brzy. Již na přelomu 19. a 20. století je doložen provoz koněspřežných poštovních linek, jedoucích z Prahy přes Pankác, Krč a Dolní Břežany dále směrem k Jílovému, tento spoj ale užíval staré benešovské silnice, vedoucí přes Kunratice a Betáň, k níž bylo nutné docházet.

Od roku 1924 je však uváděna existence soukromé autobusové linky z Karlova náměstí přes Pankrác, Krč, Písnici, Dolní Břežany a Jílové dále do Netvořic, kterou během třicátých let posílila i linka Československých státních drah.

V poválečném období se zdejší základní linkou státního podniku ČSAD stává č. 01208 (Praha, Pankrác – Libuš – Písnice – Dolní Břežany – Jílové u Prahy), pro obsluhu Libuše a Písnice však v návaznosti na prodloužení spojů městské dopravy ztratila jakýkoli význam.

 

One Response

  1. Radmila K. 27.1.2017

Zanechte komentář

„Kdo má tak málo fantazie, že své lži musí opírat o důkazy, měl by raději rovnou mluvit pravdu.“ Oscar Wilde